Storytelling – penge ud af vinduet?

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationSkriv en kommentar

Ebbe Lundgaard skriver i en kommentar på business.dk, at storytelling er penge ud af vinduet, og at fødevareproducenterne ville have mere ud af at sætte dem i banken end at bruge dem på at knytte gode historier og værdier til deres produkter og varemærker. Hans begrundelse er, at danskerne ikke gider vide noget om deres fødevarer – hvordan de er … Læs mere

Nyhedskriterium nummer 6

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationSkriv en kommentar

»Det er en go’ historie,« hører man ofte journalister sige til hinanden. Mange gange kan det være lidt svært at gennemskue konsekvensen i mediernes prioritering, men faktisk følger journalisterne – bevidst eller ubevidst – ‘de journalistiske nyhedskriterier’, når de vælger stof til eller fra. Nyhedskriterierne er det primære grundlag, om journalisten vælger , om en historie er god nok til … Læs mere

Det lader jeg da de andre om

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationSkriv en kommentar

Det er såmænd let nok at få fingre i masser af pr-opgaver. Der er rigtig mange, der gerne vil i avisen, og der findes endnu flere ‘pr-eksperter’, der hellere end gerne leverer pressemeddelelser til samtlige danske ugeaviser eller ringer to-tre udvalgte journalister op med besked om det nye wonder-product, der simpelthen SKAL med på avisens gadgetsider. Nogle gange kommer det … Læs mere

Nu skal du bare høre

Steen Kræmer RasmussenSkrivetips og -tricksSkriv en kommentar

journalistik

Nu skal du bare høre: Dette indlæg i bloggen giver dig verdens bedste og enkleste opskrift på en god tekst. Intet mindre. Sagen er den, at langt, langt de fleste tekster, som vi får i hånden, aldrig bliver læst. Uanset om det er breve fra kommunen, avisartikler eller utydelige postkort fra charterturen til Tenerife, kommer vi sjældent langt i teksten. … Læs mere