Husk din korte beskrivelse på LinkedIn

Steen Kræmer RasmussenInternet, Jobsøgning, Sociale medierLeave a Comment

Kræmer Kommunikation - 'Kort Beskrivelse' er et umanerligt vigtigt element på din LinkedIn-profil.

Der er rigtig mange gode grunde til at udfylde sin LinkedIn-profil  med al den info, du overhovedet kan komme på. Tag nu f.eks. det, LinkedIn kalder din korte beskrivelse. Alt for mange lader feltet så tomt, og det koster.

Først og fremmest fordi LinkedIn blandt andet rangerer dig i søgninger efter, hvor meget din profil er udfyldt. Du bliver ikke så synlig, som du gerne vil være.

En anden grund opdagede jeg forleden. Jeg blev connected med Tonny Mikkelsen, som underviste på en workshop, jeg var med på for et par uger siden. Vi talte lidt sammen undervejs og efter workshoppen, så det var ikke svært at sige ja tak til den anmodning, der kom. Tonny er superdygtig og en fantastisk netværker, skulle det vise sig.

Ti dage efter kurset fik jeg nemlig en notifikation om, at Tonny havde nævnt mig i en kommentar på LinkedIn:

Tonny Mikkelsen anbefaler Steen Kræmer Rasmussen til at lave animationsfilm og små videofilm

Tonny havde simpelthen læst min korte beskrivelse og husket, hvad det er, jeg blandt andet tilbyder. Og så var der ikke ret langt til at foreslå mig som leverandør af små animationsfilm og videofilm til Internet? Tusind tak for det Tonny.

Også tak til Tinna Kjær Pallesen, der bakkede op om Tonnys anbefaling. Nu er det så spændende, om jeg får opgaven…

Eller for at sige det på en anden måde: Hvordan pokker skal folk finde ud af, hvad du kan gøre for dem, hvis du ikke fortæller dem det? Det gælder, uanset om du er selvstændig og sælger ydelser, søger job eller bare godt vil have, at nogen tænker på dig ind imellem. Hvis du vil opdages.

3 stærke profiler

Prøv at kigge ind på Tonny Mikkelsen, Ole Bach Andersen og Malene Lundgrens profiler. De er alle LinkedIn-eksperter, og deres korte beskrivelser indeholder alt det, de kan gøre for dig. Tonny har en vældig lang kort beskrivelse, mens Ole inkluderer informative videoer om brug af LinkedIn, og Malene er præcis.

Fælles for dem er, at potentielle kunder og samarbejdspartnere kan finde dem med søgeord, og alle dine forbindelser kan se, hvad de leverer.

Når du laver din profil, skal du få den så tæt på 100 procent udfyldt, som det er muligt. (Man kan aldrig blive færdig, mener LinkedIn, så derfor kan du aldrig nå maksimum på 100 procent).

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *