infografikker2

Hvad kan du bruge en infografik til?

En infografik er en visuel præsentation af data eller instruktioner. Den tager en mængde information i tekst eller tal og sætter det sammen til en kombination af tekst og billeder. På den måde forstår din målgruppe lynhurtigt de væsentligste budskaber i dataene.

Det engagerer og det interesserer – og frem for alt: Målgruppen husker det, de har læst og set.

Der findes mange forskellige typer af infografikker og datavisualiseringer. Infografikker kan f.eks. indeholde:

  • graferinfografik-splatter
  • billeder/tegninger
  • ikoner
  • kort
  • tabeller
  • diagrammer
  • tekst
  • osv. osv.

Det afhænger helt af, hvad det er, DU gerne vil have, at gæsten på din hjemmeside skal opleve. Du må gerne være kreativ når det gælder infografik – det vigtigste er bare, at publikum forstår det du gerne vil sige.

Derfor virker infografik

Vores hjerner opfatter billeder 60.000 gange hurtigere end tekst. Infografik er altså med til at fange seerens opmærksomhed, før han/hun bliver distraheret af noget andet. Samtidig giver infografik et overblik over mange informationer og forklarer data, instruktioner, informationer eller processer på en overskuelig måde. Du kan fremhæve vigtige elementer udelade ikke-vigtige detaljer. De komplekse data bliver altså langt nemmere at huske og forstå, når de bliver visualiseret.

En god og effektiv infografik har følgende vigtige egenskaber:

  • Den er bygget på fakta
  • Den fortæller en historie
  • Den beriger seeren med ny viden

Bruger du infografik online er det ultimative mål, at den bliver delt. Jo flere delinger på tværs af de sociale medier, jo flere links til dit website.

Eksempler på Christinas infografikker

Brugen af uopfordrede ansøgninger i jagten på jobbet.

Uopfordrede ansøgninger i jagten på jobbet.

Jobansøgningsadfærd der irriterer virksomhederne allermest.

Jobansøgningsadfærd der irriterer virksomhederne.

Sådan lærer du virksomheden at kende.

Sådan lærer du virksomheden at kende.

Hvilke fritidsinteresser er de mest attraktive på CV'et?

Hvilke fritidsinteresser er de mest attraktive på CV’et?

Vil du gerne fange dine besøgendes opmærksomhed, give dem et overblik og gøre komplekse sammenhænge lettere for dem at forstå?

Så ring til Christina Lind fra Kræmer Kommunikation på tlf. 30 22 09 22