Du kender det godt: Titlerne på nogen mails bare tvinger dig til at åbne beskeden – også selv om det åbenlyst er markedsføring. Andre titler får dig til at trykke på slet-knappen med lysets hastighed.
Ved du, hvad der gør forskellen?
Ord, selvfølgelig – men hvilke ord gør hvad? Og hvor meget forskel gør det? Det har online-marketingspecialisterne fra Hubspot samlet nogle statistikker sammen om. Selvfølgelig baseret på engelsksprogede mails, men mon ikke vi kan regne med, at det er nogenlunde samme trend i Danmark?
Det her er virkelig værd at lære af, fordi vi jo allesammen håber, at vores e-mails bliver åbnet. Ellers var der ærlig talt ikke ret meget grund til at sende dem. Her har du tre af de konklusioner, der fremgår af slideshowet:
Hvis der står ‘Nyhedsbrev’ i titellinjen, er der 18,7 procent færre, der åbner mailen.
Det er der ret mange nyhedsbrevsudgivere, der kunne lære rigtig meget af.
Ord som ‘Udsalg’, ‘Video’ og ‘Ny’ booster åbningsraten.
Det glæder jo mig, fordi jeg laver videoer for virksomheder og organisationer. Og vi ved allerede, at e-mails og hjemmesider med videoer har en langt højere konverteringsrate. E-handelssider med video sælger 61 procent mere, læste jeg for ikke så længe siden. Det gælder både animationsfilm og videoer – og jeg laver gerne begge dele.
Hvis der står ‘Vs:’ (Fw:) i titellinjen, falder antallet af åbninger med 17 procent.
Måske skulle du overveje at fjerne videresend-bogstaverne, når du sender mails videre til andre. Sv:/Re: er derimod en sikker vinder. Men det er vel klart nok. Alle er interesserede i at få svar på de mails, vi har sendt.
Står der ‘Alert’ (Alarm/Advarsel), stiger åbningsraten med 61,8 procent.
Fuldstændig vanvittig effekt. Tænk at vi er så nemme at manipulere med. Men det er sådan set logisk nok, for ordet vækker vores urinstinkter, der aktiverer kamp- eller flugtreaktionen, og den kan vi jo ikke lige få os selv til at overse, vel?