Kritik? Ja tak, skyd bare løs!

Steen Kræmer RasmussenKræmer KommunikationLeave a Comment

Jeg var til møde med en ny potentiel kunde i dag. En spændende iværksætter med en nyskabende koncept, der nok skal vinde indpas i og uden for Danmark. Skønt. På et tidspunkt tog han virkelig kegler: “Jeg ville jo gerne lige vide lidt om dig, så jeg tjekkede din hjemmeside,” sagde han. Jeg ventede de sædvanlige positive almindeligheder, men nej. … Read More

Katastrofernes Danmark

Steen Kræmer RasmussenLidt ved siden afLeave a Comment

Åh ja. Så skete det igen: Jeg blev mindet om fyrværkeriKATASTROFEN i Seest ved Kolding. Én person døde, og et mindre villakvarter måtte ombygges i nogle måneder, før de forsikringsdækkede husejere kunne vende tilbage. Og selv om de ganske givet må leve med de allermest forfærdelige krigstraumer i resten af deres dage, kan man måske godt lige stille et spørgsmålstegn … Read More

Got no point? Use PowerPoint

Steen Kræmer RasmussenIkke kategoriseretLeave a Comment

En australsk undersøgelse viser, at PowerPoint-præsentationer hæmmer forståelsen blandt tilhørerne, når en foredragsholder bruger slides som krykstok. Det fortæller Dorte Toft i sin blog på Berilngske.dk. Og hvor HAR Dorte da bare ret. Slides med grafer og andre illustrationer kan være fine til at understrege og illustrere budskabet, så langt kan jeg følge brugen af PP. Men kæden springer simpelthen … Read More

Storytelling – penge ud af vinduet?

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationLeave a Comment

Ebbe Lundgaard skriver i en kommentar på business.dk, at storytelling er penge ud af vinduet, og at fødevareproducenterne ville have mere ud af at sætte dem i banken end at bruge dem på at knytte gode historier og værdier til deres produkter og varemærker. Hans begrundelse er, at danskerne ikke gider vide noget om deres fødevarer – hvordan de er … Read More

Nyhedskriterium nummer 6

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationLeave a Comment

»Det er en go’ historie,« hører man ofte journalister sige til hinanden. Mange gange kan det være lidt svært at gennemskue konsekvensen i mediernes prioritering, men faktisk følger journalisterne – bevidst eller ubevidst – ‘de journalistiske nyhedskriterier’, når de vælger stof til eller fra. Nyhedskriterierne er det primære grundlag, om journalisten vælger , om en historie er god nok til … Read More

Det lader jeg da de andre om

Steen Kræmer RasmussenPR og kommunikationLeave a Comment

Det er såmænd let nok at få fingre i masser af pr-opgaver. Der er rigtig mange, der gerne vil i avisen, og der findes endnu flere ‘pr-eksperter’, der hellere end gerne leverer pressemeddelelser til samtlige danske ugeaviser eller ringer to-tre udvalgte journalister op med besked om det nye wonder-product, der simpelthen SKAL med på avisens gadgetsider. Nogle gange kommer det … Read More