Efter en lang pause på grund af spamproblemer har jeg genåbnet min blog. Denne gang som WordPress-blog med spamsikkerhed osv. Det er dog kun de indlæg, der stadig har et gran af aktualitet over sig, jeg har taget med over. (Leder du efter noget gammelt, kan du stadig finde det hos Kommunikationsforum.) Velkommen til(bage).
Forbistrede oversættelser
Jeg lavede lige en nyklassisk brøler på Facebook: En af mine gamle studerende bor i Sydkorea lige nu, hvor hun blandt andet prøver kræfter med Taekwondo. I dag kom så statusopdateringen fra Ditte med besked om, at hun har vundet sin første kamp. Lynhurtigt svarede jeg: Fantastisk. Tillykke. Var det en koreaner, du tørrede ringen af med? Troede jeg. Min … Read More
Sprognævnet på reklametogt
Bryggeriernes kommunikationschefer gnider sig i disse dage og ser i dén grad frem til fede julegratialer. Eller måske skulle man sige j-gratialer. I fredags var det nemlig første gang, Danmark officielt havde j-dag. Tilsyneladende den dag, da bryggerierne sender årets julebryg på gaden. Den har de, lige så længe jeg kan huske, markedsført med en dygtighed, der får Beaujolais-importørernes racerkørsel … Read More
Viral hævntørst og -marketing
De har aldrig været kærester, Sys Bjerre og Mattias Lysgaard. Alligevel bekriger de hinanden i et par musikvideoer, som YouTube har vist flere millioner gange. Sys Bjerre udgav singlen Malene om, hvordan hun hævner sig på sin ekskæreste, der er skredet med Malene. Den er sjov, sød og melodisk, men ikke noget monsterhit i sig selv. Det blev den imidlertid, … Read More
Tak til Ganiyou og Moussa!
Så kom de sidste penge fra Elfenbenskysten. Mine lån til Ganiyou Cherifa og Moussa Osenier nu fuldt tilbagebetalt. Det kræver en forklaring, det ved jeg godt. I august sidste år lånte jeg hver af dem 25 dollar gennem organisationen Kiva, som giver såkaldte mikrolån til iværksættere i ulandene. Hver af de to har samlet lånt 1000 dollar til at sparke … Read More
7 gode råd om testimonials
Testimonials virker. Både for den, der giver dem, og for den, der modtager dem. Her får du syv tips til bedre testimonials / recommendations / anbefalinger / skudsmål / endorsements /’Det siger kunderne’ eller hvad man nu kan finde på at kalde dem på nydansk: 1. Vær konkret Brug konkrete eksempler, som folk kan forholde sig til. I stedet for: … Read More